Awkward Family Photos.

Mina keramik slutprodukter är nu nästan klara! wooo, bara glaseringen kvar. Nu ska jag underhålla mig med att gå igenom awkwardfamilyphotos och äta min couscoussallad. Senare bär det av till skolan igen och ännu senare till simhallen.

Här är favoriterna, kan ej sluta fnissa. Awkwardfamilyphotos.

Barefeet Photography.

Finaste babybilderna.

De här ur serien "Brand new"

Nikki Gabriel.

Sjukt fina handstickade plagg av Nikki Gabriel från Australien. Man blir ju så inspirerad.

Bara en måndag.

Idag har jag sytt på mina byxor. snart är de klara. eller inte snart men inom några veckor.
Just åt jag köttfärssås, fick nästan hälften i famnen eftersom jag samtidigt kollade desperate housewives och inte var så uppmärksam om var min mun fanns.
Snart skall jag på zumba för första gången i mitt liv.
Och snart är det påsk.

regn.

Idag är det grått och regnigt, hoppas all snö försvinner. Igår somnade jag kl 22 och idag vaknade jag kl 7 (8 sommartid). Sådana lördag-söndag nätter är väldigt sällsynta men otroligt sköna tycker jag. Helgen känns så mycket längre och man är inte trött på måndag.

Juliette Hogan

"so pretty it hurts" & "some other time"

Sun kissed skin. Snowflakes that dance. Good morning. Yes I think it will be alright after all.

Fastän jag varit i Finland nu i snart en vecka vaknar jag ännu tidigt. Igår var jag på mitt livs första auktion,och oj vad häftigt det var. Precis som i Emil i Lönneberga. Jag fick en fin mörkbrun trä kista. Jag viskade lite till min pappa att den var fin och så la han upp handen och plötsligt var den min. SWEET. Idag skiner solen igen. Vårhjärta. OCH idag får jag fara hem till ÅBO ! ÄNTLIGEN! Torsdag och fredag kommer jag att ha sömnad från 8.30 till kvällen så det blir underbart.

Kate.

mums.

Idag blev det en solskens frukost. nomnom

Idag.

Nu skall jag traska runt i vasa stan och min pannlugg borde klippas för snart ser jag inget förutom mina fötter.

Alice in wonderland 1903.

Det här är den första filmen av Alice in wonderland som gjorts. För över 100 år sedan. Väldigt skrämmande enligt mig. Tim Burtons version vinner nog.

Nadinoo handmade.

Spring/Summer 10.

Oldies.

If you read this, you are beautiful. Smile and let the world know it.

Dubai.

Hemma igen. Resan var super. Vi levde som i en resebroschyr. Vårt hotell var 1,2 km långt längs en privat felfri strand och det enda vi gjorde var solade, simmade, åt och sov TILLS den värsta spysjukan drabbade mig och lillebror. Slutet av resan spenderade vi alltså inne på hotellrummet tillsammans med Harry Potter och andra kända karaktärer. Vi hade sparat all shopping till sista dagen, alltså har jag inte köpt en enda grej. Men lika bra det. Man är ju ändå en fattig studerande.

En dag på stranden.

Kan man annat än gilla hatten.

Drömmen.

Vill verkligen aldrig åka hem härifrån.

Mycket mera bilder kommer senare.

Snällast i världen.

Imorse när jag vaknade ringde Anna och ville bjuda på frukost på balkongen. Snällast i världen.

Mickey.

flätor är fina.

weheartit.

Rosa.

Idag har jag bakat en morotskaka. Den blev rosa. Jag ser ut som ett mongo men det gör inget. Om 3 dagar far jag till dubai. Wooo.

Förtrollande fint.

Tim Walker.

Owl city.

Muminkärlek.

Lost things.

It´s just one of those days where all you wanna do is stare at the sky.

Jag har inte bloggat alls på väldigt länge. Högst 2 uppdateringar på en vecka eller nåt sånt. Orsaken är att jag haft syster på besök och att min mokkula gått sönder, så enda gångerna jag varit inne på nätet är när min dator hittat någon grannes trådlösa nät.

Idag, igår och i förrgår har det varit vår här i Åbo. Vi har varje dag vaknat av solsken i hela mitt rum och massor fågelkvitter. Idag gick vi en sväng in till stan där de flesta vägar nu var bara och jag älskar bara synen av när solen skiner på en bar asfaltväg. magiskt.

Tilde håller på packar sina väskor för att bege sig hem mot vasa. Sambo Linn kommer att vara i vasa hela veckan, Klasskompisar Sarah och Linda är också borta hela veckan så jag kommer att vara riktigt ensam nu i en vecka. Blir konstigt utan att ha lillasyster att kolla på Desperate Housewives med mitt i natten. Men om 5 dagar blir det DUBAI så jag ska väl klara mig. Kollade just in vädret där för nästa vecka, varje dag 31 grader, och 100 % sol. LJUVLIGT.

Jag trodde ett tag att det inte skulle bli nån resa för min del eftersom mitt pass hade försvunnit, men efter att ha vänt upp och ner på alla grejer i lägenheten, tagit nya passfoton ( för ett tillfälligt pass) och upplevt en sömnlös natt (pga det försvunna passet), hittade mina föräldrar mitt pass i en gammal datorväska hemma i sundom. Hätäböx, som min mamma så fint sms:ade till mig.

Tilde hittade favoriten på Åbo stan.

Den här sötisen träffade Tilde på stan idag. Dom klickade genast och blev polare ;) Nu har vi varma smörgåsar i ugnen och snart blir det ännu ett avsnitt av Desperate Housewives och sen natinati för imorgon blir det tidig väckning och en förmiddag med Albert på datatimme och sen iväg till Huvudstaden för att kolla Tildes andra favoriter, Pitbull, på The Circus. ou jee.

Systerpåbesök.

Min syster är på besök här i Åbo. Tilde ska vara här i en vecka. Igår hade vi bäddat så att hela mitt rum var som en enda stor vit, blommig, fluffig himmelsk säng. Idag när jag kom hem från skolan var allt blött och blåröttlila fläckigt. Min syster hade fått iden att dricka ett stort glas svartvinbärssaft i sängen på morgonen vilket resulterade i att saftglaset istället förstörde 1 och en halv madrass (nya tjocka favorit madrasserna), två lakan, mitt nya ljusa blommiga sängöverkast, ett dynvar, mitt nattduksbord, några böcker och nästan min dator. Som tur är jag en lugn person så Tilde lever fortfarande, men jag kommer nog att förvänta mig frukost på sängen resten av tiden hon är här i Åbo. Wonderful.