Svampjakt i Österbotten.







Till min kommande kollektion (visas i Riga, April 2012) så kommer jag att färga alla mina material själv med växtfärger. Till det behöver jag bland annat svampar som ger rödaktiga färger som tex blodspindelskivling. Idag har jag och Markus spenderat några timmar i Kvevlax skogarna, men vår lycka var inte så värst stor. Vi hittade 1 st blodspindelskivling och det räcker inte så långt. men vi hittade många andra sorters skivlingar som nog också kommer att ge lite färg men ifall någon har sett blodspindelskivlingar (en djupt mörkröd skivling) kring vasa eller Österbotten så vill jag gärna veta deras gömställen! För övrigt kan jag inte annat än tacka den finländska naturen och friska luften för en perfekt dag i svampskogen.



Kommentarer
Postat av: tilde

hihi tack!! :) den e jätte varm och skön!

2011-11-09 @ 13:12:24
URL: http://tildes.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0