2 steg från Håkan.






Håkan Hellströms ord till de som ser honom som en förebild:


"Jag tycker ändå... Just det här med att vara sig själv och så,
att det är bland det svåraste man kan vara liksom.
Det kriget utkämpas hela tiden, hos alla människor. Med all reklam
och idolfabriker som säger åt dig hur du ska bete dig för att kunna nå fram.
De försöker att ruska fram det genom att...
Du ska gå till nånting. Sen ska du skaka på huvet där borta.
Sen ska du... Sen ska du vara mer utåtriktad.
Pfft. Du ska vara mer INÅTRIKTAD, säger jag.
VÄND DIG INÅT, vänd dig inte utåt, tänk bara inåt hela tiden
så kommer du KANSKE hitta nånting.
Så det är det jag skulle vilja vara en förebild om... Det är att bara försöka känna efter själv
och gå sin egen väg och inte ta åt sig så mycket.
Det är väl det lilla jag kan erbjuda i form av förebild. Eller vad jag ska säga."


Se dokumentären 2 steg från Håkan. Väldigt inspirerande för oss som gillar Håkan.




Kommentarer
Postat av: Markus

"När man tänker och tycker och vet saker, då är man ofta väldigt... då är man andra människor hela tiden, men när man känner nånting så är man alltid sig själv. Då är man ingen annan än sig själv. Och det är det som jag tycker att folk ska göra, de ska känna efter mer själva i så fall och lyssna på sin inre röst, och inte tänka och tycka och veta så mycket, för det är bara ett hopkok av vad andra människor har skapat." -Håkan Hellström :)

2011-10-23 @ 15:21:45
Postat av: petronella

Den gillar jag också! Han är en klok man.

2011-10-24 @ 20:06:35
Postat av: Malin

Där har vi en tänkare av rang.

2011-11-21 @ 23:48:44
URL: http://malinlouises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0