100% Camel.





Idag besökte tyg-Olle vår skola. Han är en gubbe som vandrar omkring med tusentals olika tyger som man får beställa. Han är från Sverige. Eftersom tygers utbud i Finland är lika stort som inhemska vildvuxna bananers, så kan ni förstå att beklädnads eleverna och lärarna svävar på moln så fort tyg-Olle är på besök. Jag tänkter inte ens förklara känslan när jag hittade ett sjukt vackert kamelullstyg. Och gissa om jag efter att ha rört vid tyget i två timmar var galen och beställde det till min vinterkollektion som jag skall göra i höst. Katsching. Jag menar vilken studerande gör en vinterkappa av kamelull? Så exclusivt att jag får rysningar av att bara se och känna på det. Det skall bli en egen variants camel coat av 100% kamelull. Sinnessjukt vackert. Kamelull är ju då inte skinnet av en kamel, det är ullen som kamelen faktist fäller av sig själv i stora tussar som man sen bevarar och väver till tyger. Totally harmless för kamelen alltså. Vår skola har en regel, vi måste använda naturliga material, aldrig mera 100% polyester eller liknande, usch. En bra regel tycker jag.
Och tyg-Olle är bäst!


Kommentarer
Postat av: valma

vad heter skolan du studerar vid? :)

2010-09-16 @ 18:06:43
URL: http://valmaz.blogg.se/
Postat av: petronella

Yrkeshögskolan Novia, formgivning, beklädnad. i Åbo:)

2010-09-16 @ 19:11:43
URL: http://beautifulballoons.blogg.se/
Postat av: ellen

oj blev jättenyfiken! lycka till, den kommer säkert att bli så fin!

2010-09-29 @ 19:43:56
URL: http://tillfallighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0