Sju.

 

Och så blev jag nominerad av Sophia att berätta sju saker om mig själv.

1. Jag växte upp i Vancouver, K
anada och i Santiago, Chile. Och jag har rest otroligt mycket i mitt liv. Jag har aldrig spenderat ett helt år i sträck i Finland.

2. Jag har alltid älskat skolan. Stämningen, gemenskapen och rutinerna. I lågstadiet brukade jag göra egna forskningar på sommarlovena för att jag saknade skoluppgifterna så mycket. Matematik har varit ett absolut favorit ämne hela grundskolan.

3. Jag är en väldigt rädd och orolig människa. Absolut inte för höjder, spindlar, berg o. dalbanor eller sånt, men för att något ska hända. Att nån skall få ett olyckligt liv, att nån skall försvinna, att jag skall göra något fel eller att någon nära ska känna smärta. Jag mår dåligt av att låta min lillasyter åka tåg ensam till mig eller att någon gör något hemskt mot mina vänner. Såna saker. En rädsla som är svår att förklara. Ofta är jag också rädd för andra människor, främlingar.

4. Jag har aldrig fått blommor av en pojke utan speciell orsak. Den dagen jag får det kommer jag att smälta.

5. Jag älskar
små prylar . Mitt hem känns inte bra om jag inte har massor personliga saker i det och fullt av färger, prickigt, randigt, blommigt osv.

6. Jag är otroligt nojig över vad jag skall ha på mig till finare tillställningar. Min mamma vet det, min syster vet det och mina närmaste vänner vet det. Ibland kan det ta upp till tre timmar för mig att bestämma min klädsel. Om jag inte har rätt kläder på mig är min kväll förstörd och jag kan inte slappna av. Min mammas åsikter när det gäller min klädsel har alltid varit den viktigaste. Om hon tycker det är fint känner jag mig bekväm.

7. Jag äger 32 stycken bhn för tillfället. Pinsamt jag vet, men det har bara blivit så.

Och jag nominerar Sarah, Linn och Sabina.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0