godnattsaga.

Min blogg har inte fungerat på ett par dagar men här kommer något som jag skrev som godnattsaga måndag natt. Jag somnade aldrig den natten.



Sarah önskade att jag skulle fylla i detta. Hoppas det gör mig trött. vill sova.
1. Vem är du:
jag är petronella
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Mina känslor för andra människor är väldigt starka.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag tänker ofta alltför mycket
4. Detta är jag rädd för: Att jag inte skall ha någon att älska.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: mitt liv, lycka och någon att älska
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Hålla mina känslor inom mig, ljuga för någon ansikte mot ansikte, leva utan mina vänner
8. Detta vill jag göra just nu: bli trött och sova en hel natt
9. Bästa känslan: att vara behövd
10. Värsta känslan: besvikelse, att göra någon besviken, att bli lämnad ensam.
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: han skall kunna älska människor, kunna kämpa för människor och kämpa för oss vad som än händer.
12. Är jag kär just nu? nej.
13. Jag vill gifta mig? jätte gärna. det har alltid varit min högsta dröm
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Gifta mig. få barn. lära mig flytande finska. vara lycklig.
15. Min käraste ägodel: mitt hjärta.
16. Något jag vill ha i present: en sarah på besök i min lilla stuga
17. Detta har jag på mig just nu: har gjort mig i ordning för natten.
18. Favoritkläder: fina kläder
19. Favoritdjur: chica
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: beror jätte mycket på humör.
21. Favoritlåt just nu: Imogen heap-Hide and seek. Har varit favorit i i nåt år.
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Tygtryck/konsthistoria
23. Stjärntecken: oxe
24. En bok jag älskar: Män är från mars, kvinnor är från venus
25. En film jag älskar: ps. i love you
26. Tv-program jag gillar: halv åtta hos mig, royal pains
27. Favoritdoft: calvin klein euphoria
28. Detta äter jag gärna: knäckebröd
29. Dricker helst: vatten
30. Favoritgodis: alla eller inga
31. Vart vill du resa: till fjällen eller södern med kompisarna
32. Färg på mina ögon: bruna
33. Min längd: 165
34. Jag tror: på kärlek
35. Jag spelar: alfapet online
36. Person jag beundrar: mina vänner på olika sätt.
37. Så här bor jag: ensam i min mysiga etta
39. Det här tänder mig: vet ej nu.
40. Det här gör mig avtänd: för mycket alkohol.
41. Favoritfärg: idag svart.
42. Favoritcitat: Ingen kan vara nere med en ballong
43. En hemlighet jag vet: berättar jag ej
44 Den bästa present du fått?: ett påslakan med en favoritlåt och en bild av mig tryckt på av sarah och josefine.
45. Senast köpta skiva: det minns jag nog inte
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: bruna ögon.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: högra benet.
48. Udda förmåga/egenskap: är inte så speciell.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: en fågel
50. Vad lyssnar du på just nu? tystnad
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? har stor städat. skall sova
52. Var är dina föräldrar födda? Vasa
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? photoshop
54. Vilken är din favoritrestaurang? tgi fridays, bubbagump
55. När badade du i en pool senast? i dubai i maj
56. Har du varit med i någon skolpjäs? i franska klassen i högstadiet
57. Hur många barn vill du ha? 4
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? jazz kanske
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? -
60. Vad har du för TV-kanaler? finska och svenska
61. Har du åkt moped någon gång? jo
62. Har du busringt nån gång? jo
63. Har du fått felparkeringsböter? jo
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? en liten sådan
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Sydamerikas sydspets
66. Har du en egen trädgård? Nej
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Starlett
68. Kan du alla orden i nationalsången? nej
69. Badkar eller duschkabin? badkar
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? inglorious bastards
71. Favoritpizza? spenat pizzan vid virgin oil i helsingfors
72. Chips eller popcorn? Popcorn
73. Vilken färg på läppstift använder du? använder ingen läppstift
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? nej
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? josefine, hamburgare
78. Favoritchoklad? mjlkchoklad
79. När röstade du senast? förra våren.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? någon vecka sedan.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? ja
82. Är du bra på matlagning? urusel
83. Klarar du att tanka själv? Jo
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen (Typ TVshop) som går på reklamtevekanalen? Aldrig
85. Pepsi eller Coca Cola? cokis
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? har haft skjorta med rg line logo och med panorama logo+förkläde
87. Vad var det senaste du handlade? potatissallad, mjölk
88. Har du kräkts offentligt? jo
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? kärleken
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nej
91. Har du ringt något betalnummer? Ja
92. Kan man vara vän med sitt ex? ja
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? mig själv i en dröm
94. Hade du mycket hår som liten bebis? jag tror det
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? ingen speciell
96. Vad har du i din väska? pennor, akvarellfärger, akvarellpapper, skissblock
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? ingen nu.
98. Vad har du att vara tacksam för? de som bryr sig om mig
99. Var hittade du den här listan? sarah hade fyllt i önskade att jag skulle fylla i.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: de som har sömnproblem och vill kunna somna inatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0