En liten tår.

För en stund sen fick jag en lapp på posten där det stod att ett stort paket väntade på mig. Jag blev mega glad, det var asos paketet med min julskor,julstrumpbyxor och julklänning. Det var meningen att det skulle skickas till Vasa men eftersändningen gjorde att det kom hit. Vilken tur tänkte jag, att jag valde 18 tåget istället för tidigare tåg och att paketet hann komma idag och inte senare. Glatt traska jag iväg den långa, kalla vägen till posten med tanken om hur tur jag hade haft, i huvudet hela vägen. När jag väl kommer dit helt genomfrusen ger jag lappen åt posttanten som tittar noggrannt och sen säger sorgset att paketet kommer först efter klockan fem. Jag blev jätte ledsen! Allt mitt fina lämnar i Åbo över jullovet, och HON var till och med jätte ledsen, när jag berättade situationen. Men den snälla tanten sa att jag skulle komma 5 och se igen ifall paketet kommit. Så det tänker jag göra. Jag drar med allt pick och pack ( otroligt mycket tungt) till posten ( som är rakt åt motsatta hållet från tågstationen) och sen får jag hoppas på det bästa och chansa på att jag hinner med tåget. Hellre får jag allt mitt fina än hinner med tåget. tihi.


Kommentarer
Postat av: caroliiina

Hej!

fick du ut paketet? Annars kan jag hämta ut det åt dej och ta med det till Vasa, let me know!

2009-12-17 @ 17:25:12
URL: http://carolinius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0