Be with someone that knows what they have when they have you.

 



Jag vaknade av att solen sken in i mitt rum och bildade ett stor hjärta på min ena vägg. (hjärtat i fönstret). Jag har sovt nästan 12 timmar och får vara ledig hela dagen. Ledig betyder ju då inte ledig, utan det blir nog skoljobb och tentläsning hela dagen. Men skönt i alla fall. Nu avnjuter jag en kopp kaffe och två knäckebröd och sen ska jag ta itu med designhistorian. Snön ligger vitt på marken här och träden utanför har tillome fått en vit snörand på alla kvistar. Mysigt. Om 2 dagar sitter jag på tåget på vägen till vasa. I början av hösten fanns det inget bättre än vasa. Nu trivs jag faktist riktigt bra här i Åbo och det känns som att det här stället har gett mig ett sprillans nytt liv och Vasa kommer bara röra upp allt gammalt igen. I mitt nya liv har jag hittat mig själv, och hittat människor som är som mig, och förstår mig. Jag trivs så bra i min klass. Där finns allt. Jag har lärt mig så otroligt mycket de senaste månaderna att det är helt överväldigande. Jag har äntligen lärt mig lyssna till mig själv och gå min egen väg. Blivit mycket mer självständig. Men jag är jätte glad att jag får träffa kompisarna i vasa och jag skall försöka se till så att det blir ett skönt jullov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0