morgon.

Förde just albin och hans två kompisar till skolan och nu känns det dumt att gå och sova igen när jag ändå är tvungen att vänja mig vid att vakna upp skoltid de 4 kommande åren. Så för att inte somna härmar jag sophia och fyller i detta:

what is your current obsession?
Oscar
what is your horoscope and do you relate?
Oxen. Jag har faktist ingen koll på hur en Oxe är? har aldrig riktigt varit intresserad av att läsa horoskop men säkert stämmer hälften och hälften inte.
what are you wearing today?
Nå, har bara skjutsat pojkarna till skolan så jag har Oscars stora wesc tröjja och mina grå mjukisbyxor.
what's for dinner?
Klockan är 10, så jag har ingen aning ännu?
what's your favorite decade, fashion wise?
om man tänker vad jag mest vill ha på mig nu så blir det ju 09.
what are your must haves for summer?
människor runt mig, sol och inge drama
what would you love to be able to afford?
En resa tillsammans med O i några veckor till ett varmt intressant land
what is your favorite piece of clothing from your own wardrobe?
min egna sydda "bröllops klänning" (ej brudklänning), svarta sköna tights och mjukiskläderna jag fick av O.
what is your dream job?
Ett omväxlande jobb där jag får använda händerna och en massa olika fina färger.
what is your favorite magazine?
Plaza kvinna och Elle, måste erkänna att jag gillar inrednings tidningen "lantliv" väldigt mycket också.
what do you consider a fashion faux pas?
när man matchar alltför mycket eller har för mycket detaljer (sophias ord, jag kunde inte säga det bättre)
describe your personal style?
Jag är väl ganska vanlig antar jag, jag försöker klä mig i en ganska personlig stil men modet är ju mode och de flesta tycker om samma sorts kläder samtidigt.
which beatle is your favorite?
Har aldrig varit beatles fan.
what are you proud of?
Att jag överlevt året som gått, Utan jobb, Utan skola, Utan bästa vänner och Utan pengar. Fastän allt berott på en enda sak som inte är mitt fel så har jag accepterat det och inte blivit helt tokig. Vissa har bara otur och till skillnad från förut har jag lärt mig att inte vara bitter utan svälja allt och hoppas på att allt en dag vänder och solen börjar skina hos mig också.


Kommentarer
Postat av: sophia

de sista är så bra skrivet och de stämmer, så där bör folk tänka :)

sista bilden är en banksy, right?

2009-08-25 @ 11:59:48
URL: http://tinywords.blogg.se/
Postat av: petronella

Oj tack!. Jo det är banksy:)

2009-08-25 @ 12:17:26
URL: http://beautifulballoons.blogg.se/
Postat av: sarah

att du ha laga en blogg lyser upp min vardag rejält!<3



förklaring; vår hyresvärd är tokig... hon kommer med en massa oväntande utgifter som inte stog i kontraktet.. vi är ju underhyresgäster i andra hand och den som äger lägenheten egentligen vet inte om oss, så vi bor inte här lagligt med andra ord. får inte ha våra namn på dörren. de här vista vi ju INGET om förän vi börjar ringa henne nu efetrsom vi inte fått någon info fast vi försökt kontakta henne tidigare.. allting är så skumt å hon verkar helt galen. Men annars är lägenheten jättefin, supernajs.



saknar dej

2009-08-25 @ 20:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0